Alla inlägg under december 2011

Av anna deltinger - 6 december 2011 21:28

Nu sitter jag pa hostelet i Cancun. I fredags kom julia, Andrea och maria fran Guatemala och halsade pa oss i Playa. Vi spenderade kvallen tillsammans med massa folk fran varan skola och det blev en mycket trevlig kvall. pa lordagen tog vi bussen till Cancun dar vi nu har varit i tre dygn. Cancun ar verkligen en jattevacker stad med trevliga manniskor. Det ar ungefar som playa del carmen fast farre turister (i alla fall for tillfallet). vadret har blivit mycket battre (kanske lite val bra) med tanke pa att man gar runt och svettas hela tiden. Vi gjorde i alla fall ett besok pa stranden i sondags dar det var hur vackert som helst. I mandags(igar) tog vi farjan over till isla Mujeres dar vi hyrde en golfbil och akte runt on. Aven stranderna dar var underbara. Dagarna i Cancun har varit helt fantastiska men nu ar det slut pa resan. Tjejerna har nu akt och nu sitter jag ensam kvar pa hostelet i och med att min taxi ej kommer och hamtar mig forran om 4 timmar. Sedan blir det 10,5h till Frankfurt och darifran ytterliggare nag ra timmar. Sedan ar jag hemma i kylan igen. Vill inte!!! nu ska jag i alla fall satta mig i en solstol i tradgarden och njuta av solen och en kall Corona och verkligen suga in det allra sista av mexiko och varmen.






  


Synes snart!

Av anna deltinger - 1 december 2011 23:22

Buenas tardes amigos! Nu ar det inte manga dagar kvar pa min resa, om en vecka kommer jag vara hemma i kylan igen=(. Har i Playa del carmen har vadret inte heller varit pa topp den sista veckan (sedan vi atervande fran Tulum). Det har sjunkit cirka tio grader och solen kommer sallan fram. Nagot badande blir det nog inte mer men man far roa mig med annat.


Som jag namnt sa har jag tagit prvatlektioner 1h/dgn de senaste tva veckorna viket visat sig fungera bra. Kanns som att jag har lart mig mycket mer. I morgon ar det min sista dag i skolan da jag kommer att fa mitt certifikat (wiie!). Kommer dock att sakna det extremt mycket. men imorgon ar ocksa den dagen da vi kommer att fa besok fran tre tjejer vi traffade i Alicante forra aret. De anlander har i morgon och pa lordag aker vi til Cancun tillsammans. Ska bli grymt roligt att se dem igen och saklart blir det en fiesta de despedida pa kvallen.


Akumal

I tisdags var vi i Akumal, en liten ort en bit ifran har dar det finns valdigt bra snorklingsmojligheter. Vi hyrde snorklar och simmade ut langt, langt for att leta efter havsskoldpaddor. Lyckligtvis sa drojde det inte lange forran en skoldpadda befann sig en bit ifran mig, simmandes i lugnet. Jag hangde saklart efter och hur haftigt var det inte att simma bredvid en havsskoldpadda cirka tva meter ifran?? Den var cirka 1,5 meter i diameter och var hur cool som helst. Jag lyckades aven se en megastor fisk (aven den ca 1,5 m) med en enormt lang nos. Tror att det var en svardfisk men ar inte saker. Utover detta sag jag massvis med fiskar i alla mojliga fina farger, det var helt otroligt. Vid ett tillfalle tittade jag snett bakat och fick (till min fasa) syn pa en meeegarocka. Den var ca 1m i diameter med en svans pa 2. Den var ungefar 4-5m ifran mig och jag kissade nastan pa mig. Visste inte om den var kapabel till att skada mg eller inte och da beslot jag mig for att atervanda till land. Men det drojde inte lange forran jag fick syn pa tva stora malar i gron/lila farger som kakade pa bottnen. Helt plotsligt sa borjade bottnen rora pa sig och jag upptackte att det var en skoldpadda de satt pa och inte bottnen. Det var helt underbart att vara sa nara de tva skoldpaddorna jag sag och den senare simmade aven upp till ytan for att ta luft. Det var helt klart vart ett besok i Akumal! Den basta snorklingen jag varit med om hittills! Nedan finns en lank till en video som nagon tagit fran Akumal. Det ar sa skoldpaddorna ser ut har.  


http://www.youtube.com/watch?v=igrFLHF9lng


Igar var vi pa bio som alla andra onsdagar (kostar bara 25kr da). Annars inget spectakulart som hant.


Det var allt for denna gangen. Ciao!


Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards