Alla inlägg under maj 2015

Av anna deltinger - 6 maj 2015 23:52

Imorgon aker jag till Miami for att tillbringa mina sista semesterdagar dar. Den sista tiden i Guatemala har varit handelserik. Vi har bl.a besokt sjon Tatiklan och byarna Pana och San Pedro. Vi var aven en runda pa stranden dit vi var inbjudna att bo i ett strandhus over helgen hos en kompis till Julia. Det visade sig vara det lyxigaste huset jag befunnit mig i. Vi var cirka 15 ungdomar som fick allt serverat och vi behovde inte betala en krona for nagot. Stranden var vacker med svart sand p.g.a vulkanerna men strommarna starka sa vi holl oss till infinitypoolen i stallet. Nagra vandor till Antigua har det ocksa varit mellan varven och en massa party och shopping. Vet inte hur jag ska fa ner allt i vaskan nar jag nu ska packa. Idag ar det min sista dag har i Guatemala och hos Jose. Vi har bara slappat pa terassen och atit pizza fran Dominos. Igar var det namligen fest. Kommer sakna familjen  och allt trevligt folk. Men det ska ocksa bli skont att fa sig ordentlig somn och slippa vakna upp cirka tio ganger varje natt. Vart rum ar en liten egen byggnad och har ingen isolering. Darmed hort vi all trafik och ojlud utifran. Dessutom har familjen tva hundar som ar valdigt ilskna och skaller sa fort nagon passerar huset (inga kelhundar med andra ord). Sedan blir ju inte saken battre av att de dessutom har en operasjungande papegoja precis utanfor vart fonster. Han ar dock mer rolig an jobbig.


Na, nu ska jag packa vidare och sedan ses vi i Miami! Ciao!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards