Alla inlägg under februari 2012

Av anna deltinger - 4 februari 2012 01:28

Yes, så är det! Har nu bokat två nya resor till våren/försommaren. Blir dock kortare resor denna gången då jag inte känner för att missa någon föreläsning i skolan som jag nyss påbörjat. Tänkte dock att lite bloggskrivning aldrig kan skada (d.v.s. om det inte är i form av pillerknaprande anorektiker som sänder ut förvrängda budskap till förvirrande tonåringar). Minns ni Ruth, min tyska sambo i Malaga? Vi har i alla fall blivit hembjudna till de Slovakiska systrarna som vi umgicks ganska mycket med. De bor i Bratislava och eftersom att jag aldrig varit där och dessutom tycker att det ska bli grymt kul att träffa dem igen så tackade vi såklart ja. Annars kanske just Slovakien inte är ett ställe som lockat mig speciellt mycket förut. Nu ser jag däremot fram emot det.


Eftersom att Bratislava ligger så pass nära Wien så enades Ruth och jag om att även göra ett besök där. Planerna expanderade ytterliggare då vi även kom underfund med att vi båda gärna ville till Prag. Planerna ser nu ut såhär:

3/3-Prag

6/3-Wien

8/3-Bratislava

13/3-hem


Sammanlagt blir det alltså en resa på tio dagar. Flyget till Prag samt boende där är redan bokat så nu är det bara Wien vi måste fixa boende i. De fem dagar vi spenderar i Bratislava bor vi hemma hos systrarna.


En liten tripp som denna är dock inte tillräckligt för att jag ska nöja mig med agendan. Folk som känner mig vet att jag måste ha annat på G. Därför har jag bestämt mig för att ta några veckors semester fr.o.m 1 juni (slutar nämligen skolan 30 maj). Tittade för en vecka sedan runt lite på nätet och insåg att St: Petersburg skulle vara intressant att dra till och kom underfund med att det inte heller var så dyrt så jag berättade om mina planer för mamma. Hade dock inte en tanke på att hon skulle bli så grymt intresserad av att följa med även hon och pappa lät ju inte heller negativ. Det slutade alltså med att vi bokade både flyg samt hotell inom en vecka. Fem daga blir det i staden. Blev dock en kul överraskning att få sällskap av päronen helt otippat. Alltid trevligare att få sällskap dock.


Efter St: Petersburg har jag som sagt planerat att ha ytterliggare några veckors semester då jag planerar en backpackingresa genom Spanien (eller de delar jag hinner med). Allting beror på tid/semester samt pengar. Vi får väl se!


På återseende i mars!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards