Alla inlägg under januari 2016

Av anna deltinger - 27 januari 2016 17:12

 

  

Så är vi ÄNTLIGEN framme i KL!! Tror resan totalt tog 26 timmar och inte en blund har jag fått. Av någon anledning kunde jag bara inte förmå mig att somna trots att det inte annars brukar vara någon större ansträngning. Flygen höll dock sina tider och det mesta gick smidigt fram tills vi landade i KL. Framme vid baggagehämtningen stod jag nervöst och kallsvettades. Jag är lika orolig varje gång över att mitt baggage inte ska dyka upp. Och mycket riktigt, där försvann väskorna en efter en från bandet och till slut var det  bara jag och Kerstin som stod kvar. Efter en del väntande vid reklamationsmontern (precis vad man behöver när man är trött, hungrig och sliten) fick jag besked om att min ryggsäck befinner sig i London, vilken skit! Aja,man har ju härdats genom åren och erfarenheterna man fått så inga tåras spilldes här inte. Väskan kommer ( förhoppningsvis) levereras till Kota Kinabalu dit vi flyger imorrn. Det blev en Whopper på BK och sedan tog vi först tåg till centrum och bytte sedan till ytterliggare ett tåg. Det skulle ta två minuter att promenera därifrån till hostelet enligt beskrivningen jag fått men redan när vi klev ur tåget kände vi oss aningen otrygga. klockan var dessutom strax över 22 och det var bäckmörkt. Efter att ha fått direktion om att svänga in på en bakgata kände jag att det tog emot. Här kände vi oss inte alls säkra. I stället klev jag vi på närmsta guest house och bad dem googla upp var stället egentligen låg. Till vår belåtenhet gjorde ägaren inte bara detta utan han bytte om, satta upp en " kommer snart tillbaka"- skylt på skrivbordet och följde oss sedan hela vägen fram till pOrten där vi skulle bo. Väl där kunde vi pusta ut!! svettig och äcklig var jag och inget ombyte! Nu är det sängläge som gäller och det första jag gör efter frukosten imorrrnbitti är att fixa lite kläder samt schampoo och andra förnödenheter. Kerstin håller humöret uppe men även hon känner sig sliten. imorrn eftermiddag bär det av mot Borneo och jag kan knappt vänta!! längtar dock mest efter mitt bagage och att ta en dusch och sätta på mig rena kläder.

Av anna deltinger - 26 januari 2016 18:32

Mot varmare breddgrader!


Så var det äntligen dags, att lämna denna tristess av kyla, mörker, slask och snö bakom sig, i alla fall för ett tag...rättare  sagt i sex veckor. Denna gång blir det ett besök på Borneo, Laos och Burma. Efter en stressig början på dagen sitter jag nu äntligen på flutplattande i London som är mitt första stopp. efter 12 timmars flygning blir det en kort visit på Hong Kongs flygplats och sedan fortsätter jag till Malaysias huvudstad Kuala Lumpur. Där stannar jag över natten för att sedan möta upp Sandra och Nicke och flyga vidare till Sabah,östra delen av Borneo. Uppdaterar senare under resan!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards