Alla inlägg under mars 2015

Av anna deltinger - 27 mars 2015 23:46

Resan mot Quito tog mer pa krafterna an vad jag tankt mig, en resa som tog 28 timmar. Dock var det inga forseningar och allting gick som vantat. Val i Quito igar formiddags tog jag buss fran flyget in till centrum dar min van Fernando hamtade upp mig. Jag var dock tvungen till att spendera mina forsta timmar har i sangen da jag madde alldeles fruktansvart. Har alltid varit tacksam over att jag aldrig upplevt mig ha jetlag men nu vet jag hur det kanns! Dessutom var magen upp och ner och det kandes som att jag skulle spy nar som helst. Fros ordentligt gjorde jag ocksa. Battre blev det inte nar Julia inte hort av sig an och det narmade sig kvall. Oron spred sig i den redan oroliga magen och Fernando forsokte ringa runt till de olika bussbolagen som Julia kunnat tankas komma med. Fem timmar senare far vi dock ett samtal fran Julia. Tydligen hade vagen sparrats av pga jordskred och darfor hade de blivit sena. Nagot timme senare hamtade vi upp henne vid busstationen och vi kunde pusta ut. Julia var dock inte pa topp efter den langa resan dar hon dessutom blivit ranad pa bla dator, kamera och bankkort. Vi avslutade kvallen med lite hemmagjort middag och sedan stupade vi i sang. 


Idag steg jag och Julia upp tidigt och at frukost. Fernando var redan pa jobb. Dessvarre mar varken Julias eller min mage sarskilt bra sa vi spenderade ganska mycket tid pa toaletten i morse. Efter lite Dimor blev det lite battre och vi begav oss mot polisstationen dar vi anmalde stolden och sedan begav vi oss  in till gamla stan dar vi strovade omkring och lunchade. Kanner mig dock inte helt okej. Ar svag i kroppen och magen ar orolig. 


Vadret ar dock over forvantan. Solen varmde pa ganska bra idag men kvallarna ar kyliga. Huset vi bor i ar Fernandos foraldrars som for tillfallet ar utomlands. De har ett jattestort hus dar jag och Julia fatt varsitt sovrum med dubbelsangar och som tur ar har vi egen toalett haha. Familjen har ocksa en hushallerska som ar valdigt trevlig och de har tva hundar som ar otroligt gosiga av sig sa jag trivs som handen i handsken.


I morgon har vi mycket pa schemat. Fernando ar ledig och vi ska ta bilen till diverse olika sevardheten kring Quito, b.l.a sydamerikas storsta marknad i Otovaldo. Far se hur mycket man kommer samla pa sig dar. Pa sondag ar det dags far Galapagos. Hoppas bara vara magar ar battre tills dess! 


Pa aterseende!

Av anna deltinger - 18 mars 2015 00:50

Om en vecka är det dax för nya äventyr! Tillsammans med Kerstin kommer jag bege mig mot Quito och Ecuador för att där möta upp Julia där vi tillsammans ska börja vårt äventyr i latinamerika! Häng med vettja!  

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards