Alla inlägg den 17 juni 2013

Av anna deltinger - 17 juni 2013 08:44

Nyss checkat ut fram hostelet. Ankom hit i torsdags vid 10tiden men fick inte checka in forran kl 14. Lamnade  packningen i receptionen och begav mig ut for en promenad. Var tillbaka 20 minuter senare och alldeles plaskvat! Deckade i en fatolj i receptionen och vaknade 14.30 da jag checkade in.


Delade rum med en tyska, en Sudanska samt en marockonska. Mycket trec\vliga tjejer men aven manga kulturkrockar. Har sett de flesta sevardheter som gar att se har tror jag. AVen promenerat lite i gamla stan och fatt se lite hur det sag  ut innan "moderna" Dubai vaxte fram.


Rekommenderar dock inte nagon att aka hit under sommarhalvaret. Har finns absolut ingenting att sysselsatta sig med forutom att shoppa. Eftersom att det inte riktigt ar lage for mig att shoppa en massa sa ar det snarare plagsamt att vandra runt i de massiva komplexen av affarer. Men paradis ar det om man kan handla! Strovat runt runt runt har jag dock gjort dar for ute har jag inte kunnat vistas under dagtid. Det blir ju heller inte lattare att man maste ha knalanga byxor och tacka axlarna. Det ar inte sarkild manga man ser pa gatorna heller. Pool;en har ej varit i funktion under hela tiden och vi har inget kallvatten pa rummen och havet ar samma temperatur som luften. Med andra ord har man inget annat val an att stanna inne eller vandra runt i shoppingcentrena. Har dock gatt manga mil dar.


Pa kvallarna har jag dock vagat mig ut lite mer. Dubai Marina ar valdigt mysigt och dar har jag strovat runt en del. Detta at nog det enda chartermalet som inneserveringarna ar fullare an uteserveringarna. For ovrigt ae det en valdigt haftig stad. Byggnaderna ar enorma och ljussattninarna grymt haftiga kvallstid. Stranden har jag som sagt inte nyttjat mer an en gang under kanske 30 mins tid. Vi var dock pa okensafari en dag vilket var haftigt. Det var mkt svalare dar ute och vi korde med jeepar over sanddynorna. Har traffat massvis med trevligt folk sa det har inte varit alltfor drygt. 3 dagar hade dock rackt.


Ikvakll beger jag mig mot Hongkong sa vi hors dar!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards