Alla inlägg den 24 november 2014

Av anna deltinger - 24 november 2014 16:28

Igår var en minst sagt otursam dag. Vaknade upp i Mendoza kl 10 och insåg att jag försovit mig rejält då min buss till Santiago skulle avgå kl 9. Lyckades ta mig till busstationen och köpa en ny biljett till kl 13. Bestämde att min chilenska vän Catalina skulle hämta upp mig på busstationen i Santiago kl 19 då bussen planerades vara framme. Bussresan började bra med bekväma säten och vackra vyer då vi korsade anderna. Dessvärre pajade bussen precis innan gränsen till Chile och alla tvingades gå av. Självklart var informationen  obefintlig så ingen fattade vart vi skulle ta vägen. Där stod vi alla och skakade av köld. Tillslut fick vi informationen om att vi var tvungna att vänta på andra bussar som skulle pasera och se om det fanns lediga platser till oss där. Så långt våra ögon kunde nå kunde vi inte se en enda buss i det oändligt långa led av fordon som väntade på passkontrollen. Därav beslöt jag mig tillsammans med två tyska tjejer att passera gränsen till fots och på andra sidan lifta. Med en massa bagare samt blåfrusna fingrar stod vi och försöke få bilarna att stanna. Lyckligtvis stannade en lastbil efter ett tag och vi alla tre klämde oss in i framsätet med våra bagage.


Därifrån fortsatta vi vår färd genom anderna och blev avsläppta på Santiagos busstation. Klockan var då lite över 23.  Förökte hitta ett ställe som hade öppet där jag kunde växla mina dollar men allt var stängt. Eftersom att jag inte kunde få tag på Catalina och jag bara ville få tag  på ett ställe fortast möjligt tog jag en taxi och hamnade på ett hostel lite i slummen. Blev ordentligt blåst och fick betala 300kr för en färd på 15 min men det var inget jag kunde göra. Väl på hostelet fick jag låna pengar och promenerade bort till en mack och köpte korv med bröd. Var ordentligt hungrig då jag inte ätit på 14 timmar. Natten var dock behaglig. Träffade några från hostelet och satt och prtade om  mitt äventyr till sent inpå natten. Idag var jag och växlade pengar ´och betalde hostelvärden. Snart ska jag checka ut och bege mig mot Catalina.

         

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards