Alla inlägg den 28 november 2014

Av anna deltinger - 28 november 2014 21:34

Efter en natt på hostelet begav jag mig mot Santiagos centrum för att där bli upphämtad av Catalina. Fick bo hos henne och hennes familj en natt innan jag skulle vidare till Vina del mar. Familjen hade en stor villa på landet utanför Santiago och där fick jag tid till att koppla av lite. Morgonen därpå körde hon mig till busstationen där jag köpte en biljett till Vina. Färden tog nästan två timmar och väl framme checkade jag in på Beach Garden. Staden är en liten strandstad med mysiga restauranger och lugnt tempo. Här har jag nu varit i tre dagr och idag så träffade jag två svenska tjejer som flyttat hit på hostelet. Det är de första svenskarna jag träffat på resan och jag pratar automatiskt engelska med dem då de bara skrattar. Har inhandlat ett par träningsskor då jag fick slänga de gamla pga stank, kände att de gjort sitt. Har även bokat klippningstid tills imorrn och efter det tänktejag bege mig tillbaka mot Santiago.


Har gjort några korta besök i Valparaiso Renaca samt Concon som är närliggande orter men föredrar Vina del mar. Vattnet är dock iskallt men stranden går att nyttjas. Allt är svindyrt här, priserna är ungefär som hemma, vädret går från varmt till kallt och det är ganska molnigt.




Ciao!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards