Alla inlägg den 20 september 2014

Av anna deltinger - 20 september 2014 13:10

Är nu inne på min tredje dag här i Lissabon. Jag har passat på att vila upp mig ordentligt genom att ta igen all sömn jag gått miste om de senaste veckorna. Självklart har jag även utforskat staden till fots men dessvärre fick jag leta reda på allt på egen hand eftersom att inte en kotte verkar förstå engelska men dessvärre ändå försökte hjälpa genom att ge mig olika direktioner vart centrum låg. Efter några timmar hittade jag rätt och kunde äntligen få i mig nåt att äta. Just i centrum är det livfullt och det vimlar av folk (dessvärre mycket turister) men jag finner ingen riktig mysfaktor. Dessutom är det fruktansvärt skitigt och uteliggare trängs i gathörnen. Om och om igen får jag frågan om att köpa hasch och Marijuana.


Hostelet är okej, stort kök och vardagsrum där jag spenderar mycket tid framför datorn. Läget är bra, bara tio minuters promenad in till centrum och 15 minuter ner till hamnen.


Vädret är okej, det regnar i perioder men lyckligtvis lyckas jag alltid klaffa in skurarna bra. Temperaturen ligger på 25 grader och det passar mig utmärkt då det ändå inte finns badmöjligheter i storstan. Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på under dagen. Blir nog lite databassökning inför arbetet. Ikväll ska jag träffa en gammal vän och snacka lite praktiska saker inför min ankomst i Sao Paulo.


Hoppas allt är bra där hemma så hörs vi snart igen!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards