Alla inlägg den 27 september 2014

Av anna deltinger - 27 september 2014 21:05

I torsdags besökte jag Parqe Agua Branca som inte var nåt särskilt i sig men jag träffade på en Sao Paulobo som jag spenderade hela eftermiddagen med. Vi åt lunchbuffe, drack en massa brasiliansk öl samt snackade en massa skit. När jag kom hem vid 17-tiden var jag alldeles lullig. Det blev dock tidig läggdags då jag steg upp 03.55 för att ha  föreläsning kl 4 via skype. Inte roligt kan jag säga! Hade egentligen 7 timmars skoldag men fick logga ut efter ca 5,5h. Jag var dock trött resten av dagen och på kvällen kom Rodrigo hem och då bjöd Lineker på soppa med rödvin och ostbollar! Sedan var det bums i säng för min del.

Idag, lördag, vaknade jag upp till en färdiglagad frukost, en jättegod lokal couscousröra med ost i. Sedan begav vi oss alla tre ner till ett närliggande gym där vi tränade en stund. Snacka om att jag kommer ha träningsvärk imorrn när jag inte tränat på så länge. Efter det blev det lunchbuffe och ikväll ska jag och Rodrigo köra ner och titta på Lineker som ska uppträda (dragshow)kl 20. Sedan drar vi tillbaka till lägenheten för att äta min kaka som jag snart ska börja baka och sedan åker öl och lokal sprit fram för lite förfest innan vi ska ut på brasiliansk klubb och skaka rumpa.


Var även nere i matbutiken innan idag och köpte hem ingridienser till morgondagens middag. Tänkte laga pannbiffar med stekt lök och potatis. Dock synd att det inte går att få tag på lingonsylt här men det får duga med svart vinbärsgele (för 60kr)!


Nu ska jag hoppa in i duschen, baka kakan och sen sova lite middag.


Hörs snart igen!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards