Alla inlägg den 13 september 2011

Av anna deltinger - 13 september 2011 15:31

Idag var det alldeles tomt i lagenheten nar jag kom hem fran skolan. Har nu spenderat de senaste fem dagarna med killarna men imorse begav de sig ivag. Kommer definitivt att sakna deras sallskap.


Igar tog vi bilen upp till Gibralfaro. Vi anlande dock tio minuter efter stangningsdax sa vi kom inte enda upp i toppen. Daremot hittade vi en liten udde pa berget med underbar utsikt dar vi slog oss ner for lite picknick. Det var en alldeles ljummen kvall (liksom de flesta) och vi bara satt dar och njot av utsikten. Senare begav vi oss mot det andra castillot Alcazaba som aven det var mycket vackert. Efter det blev det tapas och potatas usadas (bakade potatis) i centrum innan vi begav oss hem vid 23-tiden. Val hemma hittade vi Kadi med atta skolkamrater uppe pa takterassen. Ja vi har tydligen en takterass! Vi upptackte den forst i forrgar och insag vad vi gatt miste om. Den ar enorm och vi har underbar utsikt over havet. Sa varfor da inte ringa runt till sina vanner och bjuda over dem pa lite dricka innan utgang? Jo, sa gjorde vi ju sa tillslut var vi femton personer uppe pa taket och drack ol, Sangria, tysk Schnaps samt annat. Vid 1-tiden tod de flesta bussen mot centrum men redan under dagen hade jag sagt att jag inte tankte folja med ut. Vantar tills fredag i stallet. Har ju trots allt betalat for skolan och ar har av den enda aldeningen att lara mig spanska sa da tanker jag inte festa bort tiden. Det ar sa annerlunda har jamfort med Alicante dar jag gick ut var, varannan kvall. men nej, inte har. De flesta andra gor det men jag orkar helt enkelt inte. Varmen tar kol pa mig.


Idag blir det en lugn dag, ska snart bort till stranden och traffa lite folk sen blir det nog en tapasrunda ikvall. Har inte bestamt mig hur jag ska gora med Marocco an. Vill garna dit men det kostar sa mycket pengar. De andra fran skolan var dar forra helgen och sager att det definitivt ar vart ett besok sa jga vet inte.


Ar nagot forbannad over att jag heller inte kan ta bilder med min kamera. Batterierna dog for nagon vecka sedan och jag har tydligen glomt laddaren. Gar inte att fa tag pa en ny laddare har sa jag far antadligen be Signe att hon koper en som hon kan ta med sig till Madrid nar vi ses. Men det ar ju ett tag tills det sa lite sugigt ar det ju allt. Det enda stallet dar de har min laddare (da menar jag det ENDA) i hela Malaga ar pa Mediamarkt dar de saljer Samsungkameror. Men man kunde inte kopa endast laddare utan da var jag tvungen att kopa hela kameran med tillbehor.  Finns heller ingenstans pa Internet dar man kan bestalla inom Spanien och Samsung ar inget populart marke har sa det ar kort.


Aja, nu ar det dags for playan! Ciao!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards