Inlägg publicerade under kategorin USA 2012

Av anna deltinger - 21 juni 2012 20:33

     

Strawberry fields


 

Rockefeller


 

Empire state building


 

Times square


 

Jag och froken Gron


 

Frihetsgudinnan


 

Under Brooklyn bridge


 

Rodriga och jag lunchar


 

Innan inspelningen


  

Underbara Central park


 

Central park


 

Central park


 

Central park


 

Central park


Av anna deltinger - 20 juni 2012 16:54

Nu ar jag inne pa den 3e dagen i underbara New york! Flygresorna hit gick jattebra, jag sov mestadels av tiden och nagra filmer hann jag ocksa med. Taxiresan fran JFK till Broadway hotel & hostel blev dock dyrare an forvantat. Jag blev rejalt lurad och betalade 250 dollar (han ville tom ha mer). Aja, nasta gang vet jag battre. Hostelet ar jattemysigt och har ett litet kitchenette dar jag kan lagra kylvaror sa det mesta ats "hemma". Jag Sover i ett tvamannasovrum och delar vaningssang med en 26-arig snubbe fran Brasilien. Vi kom jattebra overrens redan fran start och eftersom att han redan spenderat tva veckor har sa visade han mig runt i i stan. Redan forsta kvallen intruducerades jag med Rockefeller center och Times square och inhandlade diverse i matbutikerna pa Broadway. Jag ar som ett litet barn pa circus nar jag gar in i matbutikerna har! Det ar sa roligt att handla och det finns sa himla mycket annerlunda varor (jag kommer bli smallfet). Synd att det ar sa dyrt bara=(. Times square ar alldeles fantastiskt, sarskilt kvallstid dar hela omradet ar upplyst och gatorna ar fulla med folk. 5th avenue har jag promenerat pa ett antal ggr nu och jag far nypa mig i armen hela tiden for att inte slosa alla mina pengar.


Igar, tisdag akte jag pa min bokade sight seeing tour pa 6 timmar. Vi besokte bla Liberty island dar jag fick grymma bilder pa frihetsgudinnan, Wall street, Empire state building, World trade center, rockefeller center, Dokota building och strawberry fields samt mycket, mycket annat. under mandagkvall gick jag och Rodrigo (min rumskamrat) runt pa Times square och blev erbjudna garanterade paltser pa David Letterman show nastkommande eftermiddag men eftersom jag skulle pa guideturen fick vi tacka nej. Nu har vi dock nyss varit inne i studion och ansokt om biljetter till kvallens inspelning och om 30 minuter ringer de upp oss om besked. Ar sa forvantansfull! Nu befinner vi oss pa biblioteket och ska snart bege oss  pa en promenad i Central park som ligger precis intill. Det ar 35 grader ute och jag njuter till fullo av solen!


Imorgon har jag bokat biljett till Top of the Rock sa forhopningsvis fixar jag lite haftiga bilder av solnedgangen darifran.


Ha det bra dar hemma sa hor jag av mig snart igen! Kramar fran en lycklig Anna!



USA

Av anna deltinger - 17 juni 2012 14:07

Nu är det snart dax. Om ca 14 timmar rör jag mig mot Kastrup för att påbörja min resa till USA. Ska bli awesome!!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards