Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Roadtrip

Av anna deltinger - 11 september 2011 21:25

Hej! Ar nyss hemkommen fran en tre dagars resa pa solkusten. I torsdags natt kom Ruths (min rumskompis) pojkvan samt tva killkompisar till honom forbi. De har bilar genom Tyskland, Frankrike och Spanien ny i tre veckor och kande for att titta forbi och se hur Ruth hade det. De tyckte att det var lyckigt att fa sova i "ordentliga" sangar/soffor nu nar de bara har sovit i bilen eller i talt den senaste tiden. Eftersom att de hade bil sa passade jag och Ruth pa att utnyttja tillfallet sa i fredags begav vi oss alla fem ut pa en roadtrip over helgen. Kadi (min andra rumskompis) drog till Marocko med skolan sa hon var inte med. 


Vart forsta stopp var Marbella. Har lange valat dit enda sedan jag hort om stallet. Marbella ska vara ett stalle dar manga rika bor och har en hamn med en massa lyxiga batar. Det var mysigt att bara strosa runt i hamnen bland alla Gucci, Armani etc-affaren och titta pa alla fladiga batar som mer eller mindre var storre an de flestas villor. Efter hamnbesoket blev det middag och sedan tittade vi runt i staden. Av det lilla jag sag av Marbella sa gillade jag det. det var valdigt mysigt med alla sma tranga gator bland gamla hus och byggnader. Vi tog aven ett nattdopp pa stranden framat natten. Under nattetid sag stranden i alla fall fin ut.


Efter en natt pa ett litet pensionat akte vi vidare vasterrut mot Tarifa. Kom fram vid 14-tiden och begav oss genast pa jakt efter ett hostel. Nastan alla stallen var fullbokade och det enda vi hittade for fem personer var ett stort rum ca tio minuter fran stranden och city. Vi betalade 20 euro vardera (vilket vi tyckte var ganska dyrt) men vi hade inga andra alternativ. rummet var i alla fall stort och fint med fem skona sangar. Kl 17 begav vi oss bort mot hamnen for att med bat ge oss ut pa vattnet. I tva timmar var vi ute for att se pa delfiner och valar. Sag dock inga valar vilket var till min besvikelse. Har ju sett delfiner manga ganger forut. Vi sag i alla fall tre olika sorters delfiner varav tva som jag tidigare inte sett. Har nog heller aldrig sett sa manga delfiner pa en och samma gang. De var overallt och de kom anda fram till baten. Riktigt haftigt blev det nar vi borjade kora och en flock med delfiner (ca 5-6st) simmade precis bredvid foren pa baten. Vi stod langst fram och kollade ner pa delfinerna som var ca tva meter under oss! Det var verkligen en upplevelse!


Efter batturen blev det lite shopping i mataffaren och sedan lite mat och dryck pa hostelet. Blev dock en lugn kvall pga att vi inte hittade ngnstans att fortsatta festandet pa. tarifa verkar inte till att vara ngn feststad direkt! 


Idag blev det sstranden for hela slanten och vid 17-tiden begav vi oss hemat. Blir en lugn kvall idag da pagarna ska sova over igen. Skola imorrn.


Nu maste jag ga.


Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna deltinger - 23 mars 2018 16:43

  Haifa Väl i Haifa återvände Ben till arbetet medan jag passade på att utforska staden under dagen. Staden ligger längsmed ett berg och det är svårt att ta sig runt till fots. Jag blev väl inte jätteförtjust precis och planen på att få ta mig et...

Av anna deltinger - 19 mars 2018 22:31

Masada Att gå uppför massa trappor klockan 5.00 efter en natt utan sömn är inte riktigt min grej. Jag som verkligen INTE är någon morgonmänniska blev alltmer irriterad när Ben satte på hebreiska rapmusik och börjar sjunga med i bilen. Så irriterand...

Av anna deltinger - 19 mars 2018 22:02

  När vi nådde Masada hade solen redan gått ner och det var bäcksvart. Bara bilturen ut i intet var läskigt nog på de gropiga vägarna. Ben talade om rånrisken av beduiner som bor ute i öknen och vi ville därför hitta en plats som kändes nåt sånär s...

Av anna deltinger - 19 mars 2018 21:47

  Nästa morgon vaknade jag upp 7.00 med träningsvärk från helvetet. Jag kunde knappt stå på mina vader som blivit rejält torterade de senaste dygnen. Vi packade våra väskor, slängde i oss frukost  och promenerade ner mot ”busstationen”....

Av anna deltinger - 19 mars 2018 20:38

Nästa dag tog vi hotelltransfern ner till entren till Petra. Sju timmar blev det denna gång. Även nu blev det massa vandring. Om man "bara" vill se ”turiststråket” eller "Main street” behövs minst en heldag. Det är svårt attt förest...

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards