Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Helt underbart!

Av anna deltinger - 30 september 2011 12:19

Mate bara beratta hur underbar stad Madrid ar. Som sagt sa bor vi precis vid Plaza Mayor och har 5-10 minuters gangavstand till nastan allt! Precis over gatan har vi Plaza Miguel med den stora saluhallen. Plaza mayor ar verkligen ett fantastiskt torg som ar ett maste att besoka nar man ar i Madrid.


Igar tog vi en tre timmars guidad tur genom staden. Vi besokte bl.a det kungliga patatset (eller Palacio Real som det ocksa heter) som ar ENORMT! Puerta del Sol, Plaza de la Villa, Plaza de Espana med statyn av Don Quijote (dar vi dessutom hade underbar utsikt over palatsets tradgard), Retiroparken, catedral de Santa Sofia och mycket mer. Besokte aven km 0 som ar den punkt precis i mitten av hela Spanien. Efter guideturen tog vi oss pa egen hand till Prado museet vi lite konsttittande vilket var mtçycket intressant. Efter det tog vi en runda i "Jardin botanico" vilket var mycket vackert (mamma skulle varit dar).


Vi besokte Chueca igarkvall som ar ett gaydistrikt i Madrid. Det blev nagra drinkar och sedan hem i sangen. Imorgon drar vi till Peru vid 13-tiden. Flyget Bogota kommer att ta 13 timmar och sedan bytar vi till Cusco vilket tar tre ytterliggare timmar.


Ciao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna deltinger - 23 mars 2018 16:43

  Haifa Väl i Haifa återvände Ben till arbetet medan jag passade på att utforska staden under dagen. Staden ligger längsmed ett berg och det är svårt att ta sig runt till fots. Jag blev väl inte jätteförtjust precis och planen på att få ta mig et...

Av anna deltinger - 19 mars 2018 22:31

Masada Att gå uppför massa trappor klockan 5.00 efter en natt utan sömn är inte riktigt min grej. Jag som verkligen INTE är någon morgonmänniska blev alltmer irriterad när Ben satte på hebreiska rapmusik och börjar sjunga med i bilen. Så irriterand...

Av anna deltinger - 19 mars 2018 22:02

  När vi nådde Masada hade solen redan gått ner och det var bäcksvart. Bara bilturen ut i intet var läskigt nog på de gropiga vägarna. Ben talade om rånrisken av beduiner som bor ute i öknen och vi ville därför hitta en plats som kändes nåt sånär s...

Av anna deltinger - 19 mars 2018 21:47

  Nästa morgon vaknade jag upp 7.00 med träningsvärk från helvetet. Jag kunde knappt stå på mina vader som blivit rejält torterade de senaste dygnen. Vi packade våra väskor, slängde i oss frukost  och promenerade ner mot ”busstationen”....

Av anna deltinger - 19 mars 2018 20:38

Nästa dag tog vi hotelltransfern ner till entren till Petra. Sju timmar blev det denna gång. Även nu blev det massa vandring. Om man "bara" vill se ”turiststråket” eller "Main street” behövs minst en heldag. Det är svårt attt förest...

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards