Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av anna deltinger - 19 oktober 2014 01:13

Äntligen har jag fått ett boende där jag nu kan stanna tiden u under min vistelse i BA. I tre dagar hoppade jag runt mellan olika ställen för att lagra mitt bagage eller skaffa sovplats. Tack och lov har vi så många underbara vänner här nere redan så det har inte varit några problem med sovplats. I onsdags gick jag och Steffi på fyra olika visningarvaravden ena var perfekt. Vi var dock för sent ute och fick ta vårt andrahandsval. Inte illa det heller! Julio, en vän jag sov hos i tisdags rekommenderade sin väninna som bodde 4 trappor ner. Hon ville tydligen hyra u sitt en sovrum. Lägenheten har inte världens bästa läge men ligger precis vid tunnelbannan och det är nära till allt. Dessutom är själva lägenheten jättestor och superfin. Coti, som bor här är sällan hemma då hon jobbar hela dagena och under helgerna åker hon till sin hemstad. En annan sak som är fntastik är att hon är läkare och opererar ansikten på transkvinnor! Vilket sammanträffande!


I förrgår hade jag även min första intervju. Denna gången var det med LGBT Federation och det gick hur bra som helst trots att det var väldigt olägligt och oförberett då jag inte riktigt kunnat förbereda mig.                 


Igår flyttade jag då in i lägenheten sen blev det utekväll med livemusik. Fick dock be om att bli hemkörd efter två timmar då jag kände mig helkass. Spenderade natten med feber och sov till 14 idag och idag har jag i princip inte orakr göra nånting. Det var tänkt att vi skulle köra till grannstaden Marcedes för att se en fotbollsmatch idag men jag fick hoppa. Det viktigaste är att jag mår bättre inför resan imorrn då vi åker över till Colonia, Uruguay för lite sightseeing och dollaruttagning. Steffis pengar har redan tagt slut och hon har fått låna av mig.


Sorry för dålig fotouppdatering. Har inte tagit mkt foton alls. Här kommer några


 

Steffi njuter av en Quilmes


   

Stå/sittplatser på tåget


La Boca supportrar


 


 

En utflykt till Tigre med Leandro och Vanessa


   

Evitas grav, inget spectakulärtprecis


 

Hundpassning är inget ovanligt här


Hoppas allt är bra där hemma!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards