Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av anna deltinger - 31 oktober 2014 05:54

Tiden flyger förbi i ett alltför snabbt tempo. Jag trivs bra i min nya bostad och börjar känna mig hemma i området. Den senaste tiden har jag fokuserat mycket på uppsatsen, har haft min andra intervju och denna gången med tolk. Har dagligen träffat massvis med fantastiska människor och har inte haft en enda tråkig stund. När jag inte spenderar tiden hemma och pluggar föredrar jag att spendera tiden i Palermo eller Belgrano där de flesta jag känner är bosatta. Har även gjort besök i stadsdelen San Telmo där jag strosade runt på den enorma marknaden, sett folk som dansar tango ute på gatan,strosat runt i Puerto Maderos lugn, besökt Casa Rosada, sett de omtalade husen i La Boca, testat på utelivet samt ätit asado med vänner.


Har hunnit testa det mesta i matväg: Empanadas med olika fyllningar (köttfärs, ost, lök, skinka, grönsaker mm), pizza (typ den bästa pizzan i världen), stekar (mört!), milanesas (som snitzchel fast dränkta i smältost), dulce de leche (tjock kola som finns i alla bakverk, går även bra och äta direkt ur burken=/). Äter ute gör jag hela tiden. Vill helst laga ganska mycket mat själv men det blir svårt när det är så billigt att äta ute och allting är ju...så....himla...gott....

Ja, svälter gör jag i alla fall inte.


På drinklistan är det främst rödvin som gäller. Har aldrig varit ett stort fan av det men har börjat lära mig. Mate är en annan dryck som folk här är alldeles besatta utav. Det är en sorts te som man dricker med sugrör (smakar skit men de säger att man lär sig tycka om det efter ett tag). Köpte iaf en Matekopp på marknaden. Frenet är en spritsort som man blandar med Cola. ingen höjdare enligt mig men det är tydligen det som gället ute på krogen. Annars är öl alltid ett säkert kort och god är den!Quilmes är det då som gäller. Kaffe dricker jag för fullt men tog ett tag innan jag kunde njuta av det. Blir en rejäl kopp Zoegas när jag kommer hem! Finns dock massvis av cafen överallt men vill man få sig en någorlunda god kopp så får man gå in på Starbucks eller något annat “fancy” cafe.


Vädret den senaste veckan har varit förfärligt. Över 30 grader i flera dagar och luften låg som ett tjockt täcke över hela staden. När regnet kom i förrgår kändes det verkligen välbehövt. Problemet är bara att det nu varit muligt sedan dess och solen kommer tydligen inte fram förrän nästa vecka. Temperaturen är dock mycket behagligare nu när man kan vistas utomhus de stunder då det är uppehåll.


Annars inget nytt för denna gång. Jag njuter för fullt. Ta hand om er!

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards