Alla inlägg den 6 april 2017

Av anna deltinger - 6 april 2017 00:19

Queenstown var lite av en besvikelse efter att ha varit i Wanaka. det var mycket större och hade högre puls. Här handlade det inte lika mycket om vandring utan i stället om adrenalinkickar och alkohol. Här erbjuds allt från bungyjump, fallskärmshoppning, speedbåt till golf och go-cart. Det enda som intresserade mig av aktiviteterna var luge-en slags kärra man sitter i (typ som en pulka) och sedan tar gravitationen en nedåt längs den 1,3 km långa banan. Det enda man har är ett styre och en broms. Detta visade sIG vara så sjukt roligt så jag tog sju rundor. Först var man tvungen att ta gondolen upp på ett berg där det va superfin utsikt. sedan fick man för att komma till banan åka lift upp ännu högre. Sedan var det bara att åka ner och sen ta liften upp på nytt.


    

Samma dag som lugen passade jag på att bestiga Queenstown hill som blev en liten runda på cirka tre timmar. Inga supervyer jämfört med Wanaka men helt okej.


             

En av dagarna bokade jag en heldagstur till Milford sounds. Denna fjord (ja, det är faktiskt en fjord och inte ett sund) är utsedd till världens åttonde underverk och ska vara helt fantastiskt vacker om bara vädret tillåter. Dessvärre var detta en utav de sämsta tänkbara dagarna vädermässigt. Sikten var lika med noll och det regnade och blåste hela dagen. Så där satt man i båten och tyckte inte ens det var lönt att gå upp på däcket. Tog två foton under dagen, TVÅ. En riktig besvikelse var det. eftersom att vädret i Milford heller inte skulle bli bättre på ett bra tag var det bara att ge upp. Här faller det upp till nio meter regn per år fick jag veta.


De två bilderna från Milford samt bild på en Kea- en utrotningshotad papegoja


   

   


Den tredje dagen var det tänkt att jag skulle bestiga Ben Lomond- en 7-8 timmars vandring. Dessvärre fortsatte oturen då jag knappt fick någon sömn natten inpå så jag tog ett klokt beslut att låta bli. I stället blev det att driva runt i stan vilket var mycket tråkigt. Nej, Queenstown som stad var inte så mycket för mig men å andra sidan har jag ju redan provat på det mesta som erbjuds där.

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards