Alla inlägg den 9 september 2012

Av anna deltinger - 9 september 2012 19:26

Nu har vi lamnat Bangkok och begett oss till Kambodia. Bangkok var bara en liten avspark till aventyret kande vi. Halv 8 i morse begav vi oss med buss fran Kosan road mot Poipet (gransen till Kambodia). Biljetten kostade 250bath vilken ar ca 68kr). Det tog 4h till gransen dar vi sedan fick ga av for att till fots vandra over gransen. Med 15kg pa ryggen och 35grader i luften sa var det inte det lattaste kan jag saga! Mer har jag nog inte svettats sedan Inkleden!


Val inne i Kambodja sa guiden till oss att vi skulle vaxla vara Baht till Riel vilket vi ocksa gjorde (det var tydligen det enda sattet). EFterat insag hela bussen att vi blivit lurade (jag pa 450kr) och da sprang vi tillbaka till vaxelkontoret innan var nasta buss avgick. Efter manga om och men lyckades vi fa tillbvaka vara baht och med glada leenden men svettiga kroppar begav vi oss med buss for en ytterliggare 4 timmars fard mot Siem riep. Nar vi val kom dit fick vi diverse besked om att hostelet vi bokat lag langt ifran centrum sa vi tog helt enkelt en tuktuk till ett annat stalle dar vi visste bodde fok som vi traffat pa bussen. Vi hade redan betalt det andra boendet men det rorde sig bara om 20kr natten ink frukost sa vi fick offra det. Nu bor vi pa ett guesthouse som ar helt ok for 2 dollar natten och jag och Fredrik har ett eget rum. Vi ankom vid 20tiden och utan att duscha (vilket behovdes) begav vi oss tillsammans med 4 andra mot centrum i Siem riep (ca 5 min gangavstand) och satte oss pa en restaurant som genast forvandlades till en bar/nattklubb/ Efter middag blev det bade ol och massa drinkar och nyss e vi hemkomna for att slanga oss i sang.


For en middag och 3 stora starka betalade jag 49kr! Och detta var pa en "'finare'" restaurat. Vadret e i det varmaste laget och trots att det e regnperiod sa har vi bara sett 5 minutes regn hittills. Det basta ar att alla ar lika svettigta och ofrascha som vi sa det kanns bra.



Av anna deltinger - 9 september 2012 19:19

Andra dagen i Bangkok startade vi med helkroppsmassage (175B/h=ca 40kr)/ Efter det tog vi en langproemenad i staden vilket var mycket trevligt men dessvarre desto svettigare. Pa eftermiddag blev det Night market som gallde dar Fredrik inhandlade diverse men jag stod pa mig. Det blev aven en middag pa en finare restaurant dar jag fick curry som var nat av det starkaste jag provat! Efterat begav vi oss tillbaka till Kosan road dar vi inhandlade varsin grashoppa. Fredrik lyckades klamma i sig sin men jag kunde bara inte, trots diverse forsok (bilder kommer senare). Efterat tog vi nagon ol och sedan tog vi en Tuktuk till en utsiktsplats pa 84e vaningen dar vi aven tog varsin drink. Haftigt!. Dagarna i Bangkok kan bast beskrivas med de tre orden: '"Pingpong show! Massage och Tuktuk!'".

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards