Alla inlägg den 19 september 2012

Av anna deltinger - 19 september 2012 13:52

Igår tog vi en tvådagarstur till Mekongfloden. Vi paddlade kanot, besökte floating market, en godisfabrik, nudelfabrik och mkt mer. Jag och Fredrik valde att övernatta hos en familj vilket var mkt trevligt. Vi satt och pratade med mannen i familjen en lång stund igårkväll. Motorcykelturen dit tog ca 30 minuter och bara den var värd pengarna. Det är svårt att beskriva känslan när vi åkte där på landsbygden: vinden i håret, adrenalinet i kroppen, solnedgången som utsikt, himlen i alla dess färger och vi hade inte en aning om var vi var på väg. Härligt var det!


Nu är vi tillbaka på samma hostel i Saigon. Imorrn tänkte vi själv hyra en moped och ta oss runt i staden med. Nu blir det snart ut och äta middag.

Av anna deltinger - 19 september 2012 13:28

 

Jag med Phyton


Risnudlar innan

Fiskmarknad

 

Solnedgång från motorcykeln


Solnedgång


 

Jag på motorcykeln


Floating market


Floating market


 

Köttmarknad


Risnudlar efter


Fiskmrknad


  

Jag på marknad


Vårt sovrum i Thong me


 

Vår festmåltid


 

Kvinnan vi bodde hos


Tur på Mekong 


Tillvrkning av kokosgodis


 

Lotus


Vietnames


 

Chillidill


 

Krokodil


 

Jag på Monkey bridge




Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards