Alla inlägg den 3 juli 2013

Av anna deltinger - 3 juli 2013 11:34

                       

Av anna deltinger - 3 juli 2013 10:42

Tog buss fran flygplatsen till Nathan road. Hort att man MASTE bo pa Chungking mansion som ar ett hoghus med massvis av pensions. Bussen tog ca 45 min och utanfor omringades jag av massvis av inkastare till de olika  boendena.Tog mig in i detta megakomplex som var smockfullt med folk. Hissen upp var fallfardig. Tittade pa tva stallen men beslot mig for att dra dar ifran sa fort som mojligt. Pyttesma, tranga rum som iofs var frascha i sig nar man val var inne i dem men trappuppgang o korridor var fruktansvart skabbiga! Efter att ha letat runt lite grann i naromradet utan resultat atervande jag till "Sunking mansion" och forhandlade mig till ett battre pris i ett av dormen. 500HKD for 4 natter-helt okej. 4sanger, en toa pa 1 kvaderat samt en duschslang med kallvatten, fick duga! Trevliga kamrater hade jag ocksa.


Allt var svindyrt. Fixade min frukost sjalv tack vare att vi hade kyl. Corn flakes 60kr, mjolk 15kr/l. Blev att jag at en hel del skrapmat pa 7eleven. gatorna kryllar av smastand med kinamat som jag inte vagade mig pa. Folk snackar inte engelska (eller sa vagrar dem) och man vet aldrig vad man bestaller.


Tog langa promenader varje dag. hikade runt i Tsim Tsa Tsui samt Kowloon park som var valdigt vackert. Var over pa HKon nagra ggr och vandrade runt dar, HK parken, botaniska tradgarden mm. Var och halsade pa Big Buddha pa Lantau island och slappade sen pa stranden pa en annan o. Var uppe pa the peak och sag pa den vackra utsikten. Traffade massvis med trevligt folk och behovde knappast vara ensam en sekund. Vadret var soligt och klibbigt hela tiden men man kunde iaf visats ute.


Forutom lukten och trangseln pa gatorna var HK helt okej. Kandes dock som att de 4 dagarna jag hade dar rackte for min del.

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards