Alla inlägg den 6 juli 2013

Av anna deltinger - 6 juli 2013 12:09

Flog fr HK via Manila till Puerto Princesa. Vilka kontraster! Nu barjar aventyret pa riktigt! Pannlampan fick aka fram da mitt boende var mitt ute i buschen. Jag bodde pa House of Rose dar jag betalade 350p per natt i ett dorm. Traffade massor med manniskor men utforskade det mest av staden pa egen hand. Shit vad billigt! Jag brukar ju vara mastare pa att pruta men har klarar jag knappt av det. En tur med en tricykle kostar ca 3kr for 20 min, flipflops el solbrillor 7 kr, T-shirts 8 kr.


Stranderna har e helt okej men det ar kanske inte framsta anledningen till att man kommer hit. Badade dock lite grann, bade i havet samt i poolen, spelat kort me doormisarna till sena natten och druckit massa god ol.


Gjorde en utflykt till tva olika oar vilket var mkt vackrt och trevligt. Har snorklat en massa. Kannr mig mkt tryggoch alla e trevliga. Dock manga sliskiga chaufforer men inte sa att jag kanner mig hotad. Drog aven till Subbteranian river vilket jag hort skulle va mkt uppskattat. Dra garna dit men gor det pa egen hand! Blev en massa vantande i onodan. Stannade 3 natter i PP och tog sedan en van till El nido.



Vanen till El nido var fruktansvard! 7h tog det och utan en blunds somn for nagon. Har nog aldrig varit med om samre vagar. 00.30 anlande vi dock och mitt forsta stalle att checka in pa var La Banana. Detta ar en varning!!! BO ALDRIG DAR!!! Dock var det just detta stalle som genom slumpen forde mig och tva tyska pagar samman. Foljande vecka bodde vi tillsammans i en liten hydda pa ett annat mkt trevligare stalle.


Har badat pa lite olika strander, gjort utflykt till olika oar och snorklat massor. Pa kvallarna kopte vi en flaska Rom och cola och satt ute pa verandan. En flaska kostar 8kr. Det filippinska koket ar dock ingen hojdare sa jag haller mig till det sakra. Allt for mkt fisk och ackligt kott for min del. Sa jag betalar hellre lite mer. Jag ochyskarna hade en helt underbar tid tillsammans och jag trodde knappt det kunde bli battre forran...MEXIKANARNA!!


4e natten traffade vi 5 mexikanare och tiden tillsammasn med dem i El nido kommer jag aldrig att glomma. Ist for att lamna stallet efter 4 dagar som planerat bokade jag om min buss och det blev ist 9 dagar. Fick dock checka ut fran hyddan me tykarna for deras vanner dok upp sa tog in i ett enkelrum for 250p natten. Men fick knappt nagon somn da det kryllade med morgonpigga tuppar samt att jag blev valdtagen av mygg.


Vi satt pa standen sent inpa natterna, hyrde en egen bat och drog ut o snorklade hela dagarna och en massa annat. Roligare manniskor har jag inte traffat. Vi hyrde aven scootrar och korde runt pa landsbygden och risfalten. Har kan man hyra en chauffor for 600p per dag. Helt otroligt! 4 july drog mexarna hemat och da beslot jag ocksa mig for att lamna stallet. Drog dock till Port Brton och nu ar jag pa egen hand igen.


Port Barton var stendott. Jag sag sammanlagt 4st turister under de tva dygnen jag var dar. Jag klamrade mig fast vid tva fransman och vilyckades ha en trevlig kvall tillsammans. Dagen efter blev jag magsjuk. PB var dock ett trevligt stalle att kurera mig pa de foljande 2 dagarna da ajg hade en hel hydda for mig sjalv me eget badrum...

Rekommenderar dock inte stallet under lagsasongen da det fasktiskt e alldeles for trist. Stallet var alldeles tomt. Kan taka mig att hogsasongen ar battre eller om man ar ett par som aker dit pa romantisk visit..


Drog tillbaka till PP dar jag nu sitter. Checkade in pa House of rose igen dar mexarna lamnat ett meddelande till mig...ohh! jag saknar dem sa! Stnnart over natten och imorrnbitti aker jag till Boracay for att stanna dar tills den 10e jag jag drar ot mAnila och sedan Kuala Lumpur.


Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards