Alla inlägg den 28 april 2015

Av anna deltinger - 28 april 2015 02:03

Nu befinner vi oss i Guatemala sedan fem dagar tillbaka. Nar jag skulle lamna Colombia blev det saklart problem pa nytt men efter manga om och men sa lyckades jag lamna landet. Val i Guatemala city motte Julia och Jose upp mig med bil och sedan korde vi hem till Jose som bor i ett stort hus med sin familj. Dar stannade vi i tre dagar och fick traffa diverse trevliga manniskor fran Joses vankrets. Vi passade aven pa att festa lite i grannstaden Antigua som bara ligger 40 minuter bort. Dagen efter bestamde vi oss for att lamna Jose over helgen och bo hos Julias kompis Zaul i Antigua. Eftersom att det inte finns sa mycket for mig och Julia att gora i huvudstaden pga hog kriminalitet sa var detta ett battre alternativ. Antigua ar en mysig kolonistad med gamla byggnader. Helgen bjod pa diverse skoj sasom fest och mkt mat. Har har de ju mexikansk mat sa  jag sitter ju inte rastlos precis. Vi hannaven med lite marknadsvandring dar vi bl.a inhandlade Juan, Kerstins nya fastman (vadda arrangerat tvangsgifte?)


Nu ar det mandag och vi akte tillbaka till Guatemala city tillsammans med Zaul i morse. Han slappte av oss vid ett kopcentrum dar vi bada shoppade loss. Sedan hamtade Jose oss och nu ar vi ater i hans hus. Vi har dock lite planer infor veckan da vi ska till nan sjo pa onsdag och i helgen aker vi mot stranden for lite sol och bad dar vi ska bo i ett strandhus med nagra vanner. Vadret ar varm, ca 30 grader och sol. Kvallarna ar dock kyliga. 


Varma halsningar

Presentation


Anna Deltinger
Ålder: 24
Bor: Malmö

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hösten 2011


Ovido - Quiz & Flashcards